TelForceOne podsumowuje III kw. 2015 r.

180 mln PLN skonsolidowanych przychodów oraz 3,2 mln PLN skonsolidowanego zysku netto wypracowała po III kwartale br. giełdowa TelForceOne S.A., jeden z największych dystrybutorów elektroniki użytkowej w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej. W analizowanym okresie Grupa pracowała nad poszerzeniem oferty produktowej, rozwijała działalność na rynkach zagranicznych oraz konsekwentnie realizowała zapowiadany przez Zarząd wzrost marżowości sprzedaży.

Osiągnięte w pierwszych trzech kwartałach 2015 r. skonsolidowane przychody ze sprzedaży wprawdzie nie przekroczyły wielkości z analogicznego okresu roku ubiegłego, jednak zgodnie z wyjaśnieniami Zarządu, zjawisko to było konsekwencją przyjętej na bieżący rok strategii Grupy – obecny poziom przychodów jest efektem świadomie prowadzonej polityki zakładającej wzrost udziału w sprzedaży produktów marek własnych, o wyższych marżach. Spadek poziomu przychodów został zrekompensowany wzrostem marży brutto – tłumaczy Wiesław Żywicki, Wiceprezes Zarządu TelForceOne S.A.

Realizowana polityka sprzedaży sprawiła, że skonsolidowany wynik brutto na sprzedaży po trzech kwartałach br. ukształtował się na poziomie 45,3 mln PLN, co oznacza 3,3% wzrost rdr. Zgodnie z założeniami Zarządu, kolejny kwartał z rzędu poprawie uległa także marża brutto, która w minionym kwartale wyniosła 25,9% oraz 25,2% w ujęciu narastającym, co w obu przypadkach oznacza wzrost o 3 p.p. rdr. Jak dodaje Zarząd, na wielkość wyniku netto, który w ujęciu narastającym był o 2,3 mln PLN niższy w porównaniu do analogicznego okresu w roku ubiegłym, wpływ miały przede wszystkim koszty związane z dalszym rozwojem Grupy –koszty poniesione w szczególności w I półroczu 2015 roku można uznać za inwestycję w przyszłość naszej działalności. Wynikły one z promocji na rynkach zagranicznych, prac badawczo-rozwojowych oraz wzbogacania portfolio produktowego, np. o segment elektronarzędzi lub akcesoriów telefonicznych klasy premium – dodaje Wiesław Żywicki. Bardzo dobrze widoczne jest to w porównaniu wyniku netto III kwartału 2015 roku do osiągniętych w II kwartału 2015 roku – wzrósł on do poziomu 1,9 mln PLN, tj. aż o 194,5%.

W III kw. br. o 8 nowych lokalizacji rozwinęła się sieć franszyzowa spółki zależnej TelForceOne – Teletorium, zajmującej się sprzedażą detaliczną telefonów oraz akcesoriów do urządzeń mobilnych. Z końcem kwartału spółka posiadała 211 punktów, co oznacza 18% wzrostu w stosunku do 178 w okresie porównawczym. W chwili obecnej Spółka obecna jest już w 220 lokalizacjach, w tym czterech za granicą – we wrześniu i październiku otworzyliśmy cztery punkty sprzedaży telefonów i akcesoriów na Słowacji i Czechach. W przyszłości będziemy podejmować próby wchodzenia na kolejne rynki krajów regionu, zakładamy też stopniowy rozwój w krajach naszej obecnej działalności – wyjaśnia Wiesław Żywicki.

Jak podaje Spółka w raporcie, intensywnie rozwijały się także pozostałe podmioty wchodzące w skład Grupy. Wzrost przychodów odnotowały R2 Invest, zajmująca się sprzedażą futerałów do urządzeń mobilnych oraz myPhone, która w trzecim kwartale wprowadziła do sprzedaży dwa kolejne smartfony kategorii outdoor – AXE oraz Hammer 2. Asortyment poszerzyła również RedDog, wprowadzając do sprzedaży narzędzia ręczne oraz elektronarzędzia, które sprzedaje obecnie pod marką własną Haka-Tools oraz na zasadzie dystrybucji pod marką Max-Pro.

W ocenie Wiesława Żywickiego, Wiceprezesa Spółki, w kolejnych kwartałach zagraniczna ekspansja przyspieszy, natomiast trwały i konsekwentny rozwój Teletorium, a także satysfakcjonujące, stabilne wyniki finansowe, świadczą o słuszności przyjętej przez Zarząd strategii rozwoju całej Grupy Kapitałowej. Frima zakłada dalsze umacnianie swojej pozycji jako lidera na rynku krajowym, a także stopniowe zwiększanie swojej obecności na rynkach regionu.

Źródło: TelForceOne S.A.