Sprzedaż Grupy TelForceOne wzrosła w I kw. o 12%

Zajmująca się produkcją i dystrybucją elektroniki użytkowej Grupa TelForceOne zaprezentowała wyniki finansowe za I kw. 2016 r., wykazując wzrost przychodów oraz marży brutto, wpisujący się we wcześniejsze założenia Zarządu.

Skonsolidowane przychody TelForceOne w minionym kwartale wyniosły 71,1 mln PLN, odnotowując wzrost na poziomie 12% rdr. Najwyższy wzrost sprzedaży (+19%) Grupa wygenerowała w segmencie elektroniki mobilnej, akcesoriów i telefonów GSM. Zysk brutto ze sprzedaży ukształtował się na poziomie 18,4 mln PLN (+33% rdr), przekładając się również na wzrost marży brutto na sprzedaży o 4 p.p. rdr do poziomu 25,9% w I kw. 2016 r.

W I kw. kontynuowaliśmy podjętą w 2015 r. strategię skupioną na wycofywaniu się z niskomarżowych produktów, a także zwiększaniu sprzedaży produktów premium oraz marek własnych. Osiągnięty wzrost marży brutto jest natomiast bezpośrednią konsekwencją podejmowanych w tym kierunku działań – tłumaczy Wiesław Żywicki, Wiceprezes Zarządu TelForceOne S.A.

W okresie styczeń-marzec 2016 r. aktywność poszczególnych spółek Grupy TelForceOne skupiona była przede wszystkim na rozbudowie oferty produktowej oraz rozwoju kanałów dystrybucji – w analizowanym okresie Grupie udało się m. in. nawiązać współpracę z siecią Euro RTV-AGD, a także zwiększyć obecność własnych wyrobów w ofercie operatora Play. O siedem lokalizacji zwiększyła się również sieć Teletorium, wykazując 18% wzrostu rdr. Obecnie Teletorium obejmuje łącznie 230 punktów sprzedaży w Polsce, w Czechach i na Słowacji. W planach Zarządu jest dalsza ekspansja Spółki, obejmująca rynek krajowy oraz kraje regionu.

Skonsolidowany zysk netto Grupy TelForceOne w I kw. 2016 r. wyniósł 232 tys. PLN, wykazując spadek względem 584 tys. PLN w analogicznym okresie przed rokiem. Na jego kształtowanie duży wpływ miały dwa odpisy aktualizujące z tytułu utraty wartości aktywów, skutkujące zmniejszeniem skonsolidowanego wyniku netto o łączną kwotę 2,3 mln PLN. Na poziom pozycji wynikowych wpłynęły również koszty związane z działaniami marketingowymi, promocją na rynkach zagranicznych oraz pracami badawczo-rozwojowymi.

Konieczność dokonania części odpisów jest elementem przyjętej polityki zakładającej stopniowe odchodzenie od działalności w obszarach cechujących się niższą rotacją towarów oraz marżowością sprzedaży, a skupieniu na najbardziej rentownych przedsięwzięciach. Jest to proces długotrwały, w związku z czym niewykluczone, że w przyszłości pojawią się podobne odpisy – dodaje Wiesław Żywicki.

 Źródło: TelForceOne S.A.