Przychody Master Pharm wzrosły o 32 proc., zysk netto o 19 proc.

Grupa Master Pharm – producent suplementów diety i środków wspomagających zdrowie –przedstawiła wyniki finansowe za 2017 r., wykazując 64,7 mln zł przychodów oraz 8,8 mln zł zysku netto.

Wpływ na odnotowane wzrosty miała dużej mierze wyższa sprzedaż usług produkcji kontraktowej, prowadzona przez Master Pharm S.A. Przychody spółki wzrosły o blisko 13 mln zł, co było rezultatem większego portfela zamówień, nawiązania współpracy z 7 nowymi klientami, a także wzrostu sprzedaży do największego odbiorcy o 59%.

Dobry rok odnotowała również spółka zależna Avet Pharma, zajmująca się sprzedażą suplementów diety pod marką własną. Przychody podmiotu wzrosły o 17%, co było rezultatem m. in. wprowadzenia na rynek 7 nowych produktów, w tym Biotyny Forte, która okazała się najlepiej sprzedającym się produktem Spółki w 2017 r. W stosunku do roku 2016, liczba sprzedanych przez Spółkę opakowań suplementów wzrosła o 200 tys.

W 2017 r. wiele naszych działań skupionych było na zwiększeniu potencjału produkcyjnego oraz kompetencji w zakresie opracowywania nowych formuł suplementów diety. Dużo uwagi poświęciliśmy również promocji naszej marki własnej. Aktywność ta przyniosła oczekiwane rezultaty, przekładając się m. in. na wzrost sprzedaży oraz poprawę pozycji wynikowych – stwierdził Jacek Franasik, Prezes Master Pharm S.A.

Wyniki Grupy Master Pharm, choć rosły wraz z poziomem sprzedaży, pozostawały pod wpływem kosztów rozwoju, związanych głównie z inwestycjami w zaplecze produkcyjne – w tym uruchomieniem zakładu produkcyjnego oraz laboratorium w Łodzi, a także doposażeniem zakładu spółki Grokam w Mielcu. W rezultacie koszty działalności wzrosły łącznie o 36%, choć jak zaznacza Zarząd, wzrosty będą odczuwalne w coraz mniejszym stopniu.

Realizacja i uruchomienie inwestycji były związane z przejściowym wzrostem kosztów, które są obecnie ustabilizowane – pokrywają je rosnące przychody i w warunkach planowanego, dwucyfrowego tempa wzrostu sprzedaży, oczekujemy stopniowej poprawy rentowności – wyjaśnił Jacek Franasik.

W perspektywie najbliższych kwartałów Zarząd zakłada stabilny wzrost sprzedaży w oparciu o zwiększone moce produkcyjne, a także dalszy rozwój i promocję oferty produktów marki własnej. Analizuje również rynek pod kątem potencjalnych akwizycji, które zwiększyłyby zdolności produkcyjne Grupy.

Obserwujemy rynek pod kątem potencjalnej akwizycji w celu poszerzenia zdolności wytwórczych Grupy o produkty lecznicze OTC lub określone portfolio marek suplementowych lub farmaceutycznych. Kontynuować będziemy również prace nad rozwojem portfolio marki własnej Avet Pharma, które dziś obejmuje już 53 produkty. Rynek suplementów doświadcza stabilnego wzrostu, co stwarza nam doskonałe perspektywy rozwoju. Jestem przekonany, że będziemy potrafili to wykorzystać – dodaje Jacek Franasik w liście do akcjonariuszy.