Grupa Master Pharm kontynuuje wzrost po III kw. 2018 r.

Firma przedstawiła dziś dane za I-III kw. 2018 r., wykazując 52 mln zł skonsolidowanych przychodów (+27% rdr) i 7,2 mln zysku netto (+88% rdr).

Rekordowe zamówienia produkcji kontraktowej

Dynamiczny wzrost sprzedaży i wyników Grupa Master Pharm zawdzięcza przede wszystkim zwiększeniu wartości portfela zamówień usług produkcji kontraktowej suplementów diety, szczególnie dzięki aktywności dużych klientów. Obsługa większej liczby kontraktów jest możliwa m. in. dzięki zrealizowanym w 2017 r. inwestycjom w moce i zdolności produkcyjne Master Pharm S.A. oraz spółki zależnej Grokam.

W analizowanym okresie odnotowaliśmy rekordowy, jak na pierwsze trzy kwartały, wolumen zamówień. Bieżący rok cechuje się nieco niższą aktywnością mniejszych klientów, zrekompensowaną większymi zamówieniami od tych największych. Wstępnie zakładam, że cały rok powinniśmy zamknąć na poziomie wyższym od 2017 r., utrzymując wysoką dynamikę wzrostu. Tym bardziej, że najwyższą sprzedaż realizujemy zazwyczaj w końcówce roku – komentuje Jacek Franasik, Prezes Master Pharm S.A.

Rozwój oferty marki własnej

W obszarze sprzedaży suplementów pod marką własną, Grupa odnotowała wzrost o 20% rdr, wynikający z dobrej realizacji dla takich marek jak Mega Omega, Magnez, Lecytyna czy Inerbiotyk. Należy jednak zaznaczyć, że ze względu na korekty wynikające z wprowadzenia nowych standardów rachunkowości, przychody działającej w tym segmencie spółki zależnej Avet Pharma były niższe o ok. 10% rdr.

Avet Pharma z powodzeniem realizuje przyjętą strategię, a jej sprzedaż, ze względu na specyfikę branży, powinniśmy analizować w dłuższych okresach. Firma bardzo dynamicznie reaguje na potrzeby rynku oraz stale rozwija i odświeża portfolio, które obejmuje dziś 63 produkty. Obecnie pracuje nad 5 kolejnymi suplementami, które powinniśmy wprowadzić na rynek w najbliższych kwartałach – wyjaśnia Jacek Franasik.

Zarząd zakłada dalsze wzrosty, nie wyklucza przejęć

W perspektywie najbliższych kwartałów, Grupa Master Pharm będzie zmierzać do dalszego zwiększania bazy klientów usług produkcji kontraktowej oraz wolumenów zamówień, a także rozwoju marki własnej. Ponadto Zarząd pozostaje otwarty na potencjalne akwizycje przedsiębiorstw z branży farmaceutycznej, w celu poszerzenia zdolności wytwórczych Grupy o produkty lecznicze OTC lub określone portfolio marek suplementowych lub farmaceutycznych.