Master Pharm zwiększa sprzedaż o 17 proc., zysk netto o 34 proc.

Łódzki producent suplementów diety ma za sobą najlepszy finansowo rok w historii działalności.

http://ri.masterpharm.pl/userfiles/MPH_dane_2018.jpg

Rekordowa sprzedaż usług produkcji kontraktowej

Na wzrost przychodów Grupy o 17% wpłynęła poprawa sprzedaży Master Pharm S.A., wynikająca ze zwiększenia portfela zamówień produkcji kontraktowej suplementów diety, w tym wyższej sprzedaży zrealizowanej dla największego klienta. W 2018 r. wolumen zamówień Spółki okazał się rekordowy i najwyższy w historii funkcjonowania firmy.

W 2018 r. największą aktywność wykazali nasi kluczowi klienci, do których zaliczają się przede wszystkim duże firmy farmaceutyczne. Dzięki inwestycjom w moce produkcyjne, zrealizowanym w 2017 r., jesteśmy w stanie bez większych problemów obsłużyć rosnące wolumeny zamówień – komentuje Jacek Franasik, Prezes Zarządu Master Pharm.

W 2018 r. marża netto zrealizowana przez Grupę Master Pharm wyniosła 14,4% (+1,8 p.p. rdr), marża operacyjna 18,2% (+2,3 p.p.), a marża EBITDA 21,1% (+2 p.p.). Obok wyższych przychodów, wpływ na tę poprawę miał zapowiadany wcześniej przez Spółkę mniejszy wzrost kosztów stałych działalności.

Rozbudowa marki własnej

Wyższą sprzedaż Grupa odnotowała także w obszarze suplementów diety oferowanych pod marką własną. W 2018 r. sprzedaż produktów Avet Pharma wzrosła o 21%, co było rezultatem m. in. wprowadzenia produktów Witamina D3 2000 i Witamina D3 4000 oraz dobrej sprzedaży marek Magnez, Młody Jęczmień Forte Slim, Mega Krzem, Lecytyna i Mega Omega. Analizując sprzedaż spółki zależnej Avet Pharma w okresie sprawozdawczym, należy jednak wziąć pod uwagę dokonane korekty księgowe.

W związku z korektami wynikającymi z wprowadzenia nowych standardów rachunkowości, pomimo faktycznie wyższej sprzedaży produktów marki własnej w 2018 r., księgowe przychody Avet Pharmy były niższe o 3,5% rdr. Jest to jednak zabieg wyłącznie rachunkowy i nie odzwierciedla dynamiki rozwoju tej spółki, która z powodzeniem rozbudowuje portfolio i zwiększa dotarcie do klientów – wyjaśnia Jacek Franasik.

W planach dalszy wzrost sprzedaży i możliwa akwizycja

W perspektywie najbliższych kwartałów Zarząd spodziewa się utrzymania obecnej dynamiki rozwoju.

Oczekujemy dalszego wzrostu przychodów i zysków, przy jednoczesnej dalszej stabilizacji kosztów stałych. Analizując prognozy zamówień klientów, oceniamy że utrzymanie obecnego tempa rozwoju jest realnym scenariuszem. Ponadto, zgodnie z naszymi założeniami strategicznymi, stale obserwujemy branżę pod kątem potencjalnej akwizycji, w celu zwiększenia zdolności wytwórczych Grupy o produkty lecznicze OTC lub określone portfolio marek suplementowych lub farmaceutycznych. Rynek suplementów ma przed sobą bardzo dobre perspektywy i chcemy je maksymalnie wykorzystać – stwierdził Prezes Jacek Franasik w Liście do Akcjonariuszy.

Zarząd Spółki nie wyklucza również inwestycji w zaplecze produkcyjne, choć uzależnia to od planów i przyszłych decyzji zakupowych klientów.